26 april 2009

Det första tipset - Anteckningar i mobilen

Det händer att jag står där, i videobutiken (eller ska vi säga DVD-butiken, eller kanske filmuthyrningsbutiken?) eller på biblioteket. Det har säkert gått ett halvår sedan jag var där sist (nej, biblioteket besöker jag oftare, jag erkänner). Många gånger under tiden som passerat sedan mitt senaste besök har jag tänkt. "Den ska jag se" och "Den bara måste jag läsa".

Hur kommer det sig då att jag aldrig hittar något av det där? Jo, för att jag är som en guldfisk ungefär. Jag minns det som är närmast och min hjärna har fullt upp med det.

Så en liten lösning på det lilla dilemmat är att plocka fram mobilen. Jo, du har den visst med dig. I funktionen anteckningar står det:
Orlando - minns inte om det var filmen eller romanen, alltså passar det vilket ställe jag än är på.
Sonat för Miriam - skulle jag inte låna den av någon?
Stekta gröna tomater - det var nog romanen men skitsamma, jag vill se filmen igen!
Fjärilen i glaskupan - den har jag ju läst, så då återstår filmen.
Tusen små bitar - James Freys omdebatterade bok. Nej, jag hoppar den.
Mig äger ingen - borde ha hoppat den.
Svindlande höjder - ska aldrig hoppas över.
Vredens druvor - hoppades inte över.

7 kommentarer:

  1. Underbart att du kan förgylla min vardag med dina klokheter! /AK

    SvaraRadera
  2. Snyggt Sarah!
    Första tipset följer jag sedan 5-6 år och väntar på nästa tips, jag menar så jag kan komma in och vara med i att dela med sig av något som är lika vettigt som du kan förmedla till oss där ute i sybervärlden. Puss & Bamsekram Benny

    SvaraRadera
  3. Bra tips för oss som har huvudet under armen o minne som en guldfisk ;) kram till dig från mig.

    SvaraRadera
  4. Jo, jag vet. En del av de där skulle du låna av mig. Vill du se eller läsa Orlando, till exempel? Jag har dem båda. /Mia

    SvaraRadera
  5. Visst ja, Sonat för Miriam också...

    SvaraRadera
  6. Vad kul det är att få kommentarer! Även om min blogg inte är lika viktig som din, Lina, känns det ändå som om man delar livet lite mer.

    Ja, Mia, det var nog Sonat jag skulle låna av dig, men det hade jag också glömt.

    SvaraRadera
  7. Sarah! Jag har några böcker du kan få låna, eller så kan du få låna mig en kväll eller två, jag är riktigt duktig på....ja nästan vad som helst!!! Tänk på saken och återkom.

    SvaraRadera