8 november 2010

Mecenat sökes

Jag fyller år snart. Det är trevligt. Trevligt är också att jag passar på att åka bort då, så min familj får fira min födelsedag utan mig. I helgen som var, kom de som var lite mer välplanerade, hit för att fira mig. Då fick jag lite presenter, det är ju också trevligt. Jag fick bland annat en bok.

Och det är nu du borde förvänta dig att jag berättar något klokt om Vargas Llosas val av synvinkel i de tidigare romanerna eller huruvida Molière eller Racine egentligen speglar franskklassicismens typiska drag bäst. Jag skulle gilla om du hade de förväntningarna på mig. Men de som gav mig en bok i helgen känner mig mycket bättre så. De vet att mina egentliga intressen, de som man inte skriver i ett CV, är att baka och att äta upp det jag bakat.

Jag fick boken "Kärleksmums" som presenterar sig som en hyllning till livets goda extra allt. Och jag konstaterar lyckligt att det finns fler som fattat att godis och glass tillsammans bara blir bättre. Recepten, bilderna och de underbara ordspråken ("Det som göms i sockerlag kommer att göra dig glad") är som en sinnebild för hur mitt liv skulle vara om jag bara fick någon att vetenskapligt bevisa att det går att leva på choklad allena.

Så det lilla problemet finns ju. Och ett till. Nu måste jag säga upp mig för att hinna baka, äta och hålla mina kurvor fylliga. Det betyder att detta inlägg egentligen är en Sökes-annons. Mecenat sökes.

Och har just du inte de ekonomiska möjligheterna att försörja mig, kan du alltid se detta som ett julklappstips om du mot förmodan skulle känna någon mer som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar