12 oktober 2010

Om att fylla år

Vi pratade om tårta i morse, jag och sjuåringen. Han tyckte att det var dags för lite sådant. Vi har ett hemligt projekt att vi ska kasta tårta på pappan när han kommer hem någon gång, men i dag handlade det mer om ett konkret sug efter att äta tårta.
"Ja, det blir väl tårta både på min och Jeppes födelsedag här framöver."
"Ja, då fyller ju Jeppe elva år."

Om han, min fantastiska sjuåring, visste hur han befriar låsta kedjor inom mig! Hur alla "tänk om Jeppe fått fylla elva" eller "nu skulle Jeppe ha fyllt elva" bara rinner ur i den ränna av kaosrester som ständigt måste ut. Jeppe fyller elva, oavsett var han är och det ska vi fira med massor av prinsesstårta.

3 kommentarer:

  1. Ja, så är det! De finns ju alltid med oss oavsett om de syns eller inte och de fortsätter fylla år med oss så länge vi lever. Ser fram emot att fira Jeppes födelsedag med er och äta lite princesstårta =).

    Många Kramar
    Helena :o)

    SvaraRadera
  2. Din sjuåring är en mycket speciell och klarsynt liten kille. Helt underbar tanke, jag och brorsan oavsett var han är...

    SvaraRadera
  3. Helena: Jag ser också fram emot att fira Jeppe tillsammans med er!
    Anonym: Ja, jag tittar ofta på honom, förundrad över hans uppenbarelse. Han är enastående, på så många sätt.

    SvaraRadera