27 februari 2011

Att vara snäll

Jag pratar för mycket. Ibland är jag också självupptagen. Men för det allra mesta är jag en snäll människa. Jag bryr mig om de jag tycker om. Jag bryr mig om även de jag inte tycker om.

Det är också med stolthet jag kan säga att jag omger mig med snälla människor. Jag har ofattbart många som bryr sig om mig, hur jag mår och vem jag är.

Så då återstår bara en sak i denna fråga. Det är dags att också bli snäll mot mig själv. Nu ska jag unna mig att bry mig om mig själv, fråga mig vad jag vill och vem jag är. Jag tar första steget i dag och har unnat mig vinterpromenad med familjen och en smaskig, välmatad omelett till middag. I morgon tar stegen mig vidare.

1 kommentar:

  1. Det där har jag också glömt bort.
    Jag trodde allt gick ut på att vara snäll mot andra och få samma tillbaka. Men så insåg jag...eller låt oss säga b ö r j a r jag inse att jag ska vara snälla mot mig själv först.

    Varm kram en lördag då solen skiner, men oj vad det blåser!

    SvaraRadera