12 maj 2015

Vad är det jag säger?

Tacksamheten i det är inlägget är att jag överhuvudtaget får berätta att jag fått säga nej till en invit (adressaten i den här meningen är Lotta OP). Och att en vän skojar att jag ska få inviter (adressat Olof).

Bildkälla
Så över till saken. Jag fick för inte så länge sedan säga: "Du, jag är gift." Det finns ingen adressat här, för det är ingen jag känner. Min information gav ingen större effekt och jag fick upprepa den ett par gånger. Det hela slutade väldigt odramatiskt genom att jag avlägsnade mig. Det i sig kräver en genomlysning av genusstrukturer och min rätt till offentliga rum i samma grad som denne man.

Ett par dagar senare slog det mig vad han hörde: "Du, jag är gift. Men jag tycker att du är attraktiv så under andra omständigheter så...". Det har säkert hänt att någon gång, han såg inte helt oäven ut. Det har kanske hänt att jag sagt samma sak men menat just det här. Så om jag hamnar i samma situation igen, ska jag säga: "Du, jag är inte attraherad av dig.". Vad händer då tro?





1 kommentar:

  1. Åh vad jag känner igen den tankegången! På senaste tiden har det känts skönt att kunna säga "sorry, jag är upptagen" om någon börjar stöta. Och sedan tänker jag alltså va, ska jag behöva säga det för att visa att jag inte är intresserad? Tidigare har jag vid ett tillfälle krävts motivering för att jag inte vill börja dejta när jag är singel och vid ett annat tillfälle har personen i fråga bett mig motivera varför jag inte velat skicka nakenbilder (!) när jag ändå är över 18.

    Jag tycker definitivt att du ska testa att gå rakt på sak om det händer igen! :-)

    SvaraRadera