13 juni 2011

Vandring

Jag letade bland mina gamla inlägg, helt säker på att jag skrivit detta förut. Kanske har jag det, men inte hittade det. Kanske har jag mejlat till någon, berättat för många. Inte vet jag, men berättelsen finns. Berättelsen om början till slutet.

I dag är den 13 juni. För fem år sedan var jag och min man och vandrade i Nora-skogarna. Jeppe var hos farmor och farfar, lillkillen var på dagis. Det var en fantastisk dag, vi hade inte sett varandra på så länge. När vandringen närmade sig sitt slut, ringde min mobil. Skyddat nummer. Jag räckte telefonen till min man som inte heller ville svara. Till slut svarade han ändå. Dr J i andra änden säger att det är bekräftat nu. Cancern är tillbaka.

Den 13 juni började den sista vandringen på det livet som var då. I dag börjar jag gå den igen. Varje dag är en stig fullproppad med kärlek. Skogsvägs ände nås den 8 juli. Klimax där allt tar slut.

1 kommentar:

  1. Jag och Drutt-skönheten är med på din vandring. Stor stor kram

    SvaraRadera