11 augusti 2011

I-landsproblem modell mindre

Jag har ett tudelat förhållande till mina träskor. Jag hade mina långt före er andra, den här gången alltså. Jag kan inte rå för det, men det kommer så naturligt för mig att bara vara rätt (och det där var rätt så ironiskt, om du inte greppade det direkt). Jag har dem för tredje säsongen och de har till och med lagats (trots att det finns massor av nya att köpa, imponerande eller hur?).

Men ju mer jag tittar (jag studerar alltid andra kvinnors kläder, när jag inte ägnar mig åt att skriva en massa parenteser förstås)desto tydligare blir det att träskor har blivit en sko för kvinnor i 40-årsåldern. Och det funkar ju liksom inte för mig (det skulle ju få mig att känna mig, typ, gammal). Lite som en tantsko anno 2011.

Så trots att de är snygga till min gröna klänning, som är ursnygg till min solbränna (och nu har jag slutat vara ironisk, om du inte greppade det direkt) så får de nog vila på skohyllan. Tills jag också närmar mig tantåldern, som för övrigt sägs vara helt inne igen.

4 kommentarer:

  1. Jaha, du botade tristessen med rödtjut..

    SvaraRadera
  2. Käraste Lotta! Tvärtom, jag tror att detta var ett av mina allra nyktraste inlägg. Däremot kan man ju diskutera vem av alla mina personligheter som var i dominant position vid skrivtillfället.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tycker om alla dina personligheter! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja me =) Alltså tycker om alla dina personligheter..
    Kram Marianne

    SvaraRadera