20 mars 2012

Davids mamma

Davids mamma är vacker. Hon är handlingskraftig och intelligent. Några skulle säkert säga stark, men det är fel. Davids mamma är full av driv. Hon har tre barn och ett halvt zoo. Två av barnen är på väg att hitta sin egen väg i det vuxna livet. Man skulle lätt kunna tro att Davids mamma har allt.

Och ja, mycket har hon. Hon har allt. Utom David. Som på sätt och vis är allt. Det går att vara vacker och full av kraft även utan David. Men det går inte att vara stark. Sorgen och längtan försvagar, och Davids mamma blir en liten urvriden trasa på golvet.

I dag är det den 20 mars, den mest tomma dagen i Davids mamma liv. Hur kan jag då veta allt detta om Davids mamma? Nja, det gör jag egentligen inte. Jag är ju inte Davids mamma. Men jag tror att hon är den med ett dött barn som är mest lik Jeppes mamma.

1 kommentar:

  1. Tårarna trillar när jag läser ... Du är så fantastisk på att klä livet i ord! Du skriver så bra att man inte kan bli annat än lite avundsjuk =).

    ... idag gråter jag med Davids mamma.

    Stora kramar

    SvaraRadera