20 juni 2010

Sommarens agenda har påbörjats

Det är när jag skriver om Jeppe som min blogg får mest genomslagskraft, och ingen är gladare än jag för det. Det är märkligt viktigt att hans avtryck får ha fortsatt skarpa kanter.

Emellanåt måste jag ändå vila lite, det tar kraft att formulera sig varsamt om min enskilt största känsla. Och bloggens ursprungssyfte var att lyfta det som är bra i min tillvaro. Och just i dag behöver jag det mer än du kan förstå. Så jag satte mig ner (nej, det gör jag ju nästan aldrig, jag går hela tiden, men det ser bra ut i skrift) och funderade på hur min sommar sett ut så här långt, med en vecka kvar till midsommar.

Dop 1: Ursöt bebis med bedårande moder. Psalm 606 uthärdades relativt stoiskt.
Kolmården: Avslappnat, nöjda barn, många djur, många djurbebisar, trött mamma.
Jobb: Stressigt, omvälvande, inte så roligt alls faktiskt.
P: God vän som blir allt mer vän i sin godhet.
Nöje: Saft i P´s trädgård, studenter på avstånd, A med vin, kex och trädgård, cykelturer med barnen.
Märkliga nöjen: IKEA.
Nytt: Brevvän (digitalt, men ändå).
Gammalt: Promendader, sorg, ensamhet, svårt att andas.
Dop 2: Älskat litet barn i strålande inramning. Psalm 606 gick inte att uthärda.
Det som väntar: 8 juli, resa till bokad stuga, helg med mellanpojke.


Om du härmar mig, kommer du att se hur mycket en sommar kan innehålla och vi kanske slipper tjata om allt vi aldrig hinner med. Det är fantastiskt mycket man faktiskt hinner med om man bara ser det.

1 kommentar:

  1. Så fint skrivet, Sarah. Och givetvis har du rätt, vi har mycket att glädjas åt som vi tar för givet. :-)

    SvaraRadera