16 augusti 2010

Nej, jag vete f-n

Jag började jobba i dag efter semestern. Jag hade sett fram emot det. Men nej. Hm. Glad - inte alls. Nja. Jaha. Nähä. Nej, jag vete f-n. Jag hade exakt samma känsla vid exakt samma tid förra året. Och vem bär ansvaret för att det inte blir så nästa år? Moi, bara lilla jag.

Så i tankekaoset, känslogegget och en ständigt lurande depression, ägnar jag mig åt att fräscha upp mina Harry Potter-relationer (ser filmerna och ska snart läsa sista boken igen, i väntan på december) och att roas av nedanstående (länken finns till vänster).

2 kommentarer:

  1. Vuxna människor har inte pudlar. Men va f-n.

    SvaraRadera
  2. Du får mig att känna mig lyckligt lottad när jag sitter här med en klump i halsen efter att ha läst dina inlägg.
    Önskar att jag aldrig mer ska ryta åt mina barn, irritera mig på deras påhitt som stökar till eller sucka tyst när dom vill att jag stannar längre i kvällsläggningen...
    Dina tankar berör, jag känner din smärta och hoppas att du hittar en fin väg att färdas på genom livet.

    ~En annan trebarnsmamma~

    SvaraRadera