9 augusti 2010

Sommarens höjdare

Tidigare i sommar skrev jag om allt bra som redan hade hänt, mest för att lägga märke till det jag gör och försöka peppa mig lite. Semester är liksom inte min grej. Ja, jag vet att det är som att svära i kyrkan att säga så, alltså lämnar jag det därhän. För nu. Efter det inlägget har det självklart lagts till fina grejor på min upplevelselista (jag repeterar: flest upplevelser när man dör, vinner).

Det är några saker som kommer fram när jag blundar. Simtur med två töser från Ludvika i en tjärn till exempel. Cykeltur med god vän. Bad vid långgrunt vatten med många barn och härliga vuxna. Men det jag ska berätta nu, är något som, vem du än är, kan njuta av.

Västanå teater ger i år En midsommarnattsdröm. Uppsättningen är fantastisk och de spelar en bit in i september. Hinner du inte i år, så boka in en tripp till Sunne nästa år. För med Västanå teater är det så, att det spelar inte så jättestor roll vad de sätter upp, upplevelsen är maffig och magnifik oavsett. Musik och scenografi på ett sätt som du inte sett förut har de, och i år fick Shakespeares drama finna sig i att utspela sig i Sverige. Alltså, lite mer, lite annorlunda och mycket fräckare än annan teater.

Om du får för dig att följa mitt råd om att besöka Teaterladan i Sunne, rekommenderas att du bokar ett teaterpaket på Hotell Frykenstrand och avslutar din kväll med att äta middag i den inglasade restaurangen och ser solen gå ner i Selma Lagerlöfs älskade sjö Fryken. Svårslaget, jag lovar.

Nedan ser du ett klipp från förra årets uppsättning av Kalevala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar