19 juli 2011

Lärdomar och vidare funderingar: Sommaren 2011

Lärdom: Det finns faktiskt snygga män som går i foppatofflor.
Fundering: Varför blir jag inget klokare av all denna tanketid?
Lärdom: En bestämd treåring är om möjligt än mer bestämd på annan ort. Då kan han ju också slita för att få åka hem och få hur mycket uppmärksamhet som helst.
Fundering: Blir människor verkligen lyckligare av att ha en miljon nyanser att välja bland när de köper säsongens foppatofflor?
Lärdom: Ja, man kan gå upp flera kilo på få dagar.
Fundering: Har någon skrivit en avhandling eller rapport över fenomenet att glo fritt som är helt rumsrent på camping?
Lärdom: Först trodde jag i min törstande enfald att jag var särskilt snygg just den dagen, men nej, på camping glor man ordentligt. Hela tiden.
Fundering: Jag funderar seriöst på något skirt och blommigt att dra på mig över snygga sommarbrännan. Är det ett virus eller har jag blivit knasig?
Lärdom: Om man ska ta hänsyn till alla familjeaspekter, är inte en stuga med ETT rum särskilt smart. Det blir en tvårummare till nästa sommar.
Fundering: Varför trängas som sillar på en visserligen vacker strand, när man kan vara nästan helt själv vid en tjärn i en skog?
Lärdom: Förra året trivdes jag, i år trivs maken. Så får det vara.
Fundering: Var ska jag sätta nästa tatuering?
Lärdom: Maken har rätt, det ser ofta rätt trashigt ut med tatueringar på pastafläskiga kvinnor i fyrtioårsåldern. Vilken tur att jag mer är som fiberpasta då!
Fundering: Överallt står att man ska göra ingenting på semestern och jag har verkligen försökt med det där. Men i ärlighetens namn förstår jag inte varför. Kan någon förklara för mig?

http://www.flickr.com/photos/joeshlabotnik/1606871674/sizes/m/in/photostream/

3 kommentarer:

  1. Att göra ingenting är väl egentligen inte att göra just ingenting. Tror snarare det handlar om att slippa måsten. Man kan vara spontan och mera flexibel än under den vanliga vardagen (vad nu vanligt är). Jag har haft hemester (semester hemma) och gjort "ingenting" men massor. Utforskat min lilla stad. Spontanfika lite här och var. Bad lite här och var. Eftermiddagslurar i soffan... osv! För mig är det att göra "ingenting". Kram

    SvaraRadera
  2. Jag visste det. Du har blivit knäpp. Jag minns så väl mitt dygn på Filsbäcks camping år 1993. Det tog många många år innan jag återhämtat mig.

    "Snygga män i foppatofflor". Nej Sarah, absolut inte. Oj oj oj oj.

    Kom hem Sarah!

    SvaraRadera
  3. Jag är på väg Lotta! Och ska göra som Fröken Hulda; ha hemester istället!

    SvaraRadera