9 juli 2011

Dagen efter

Ja, jag känner mig faktiskt bakis, trots att jag inte är det i den gängse meningen. Men trött, ont i huvudet och med den där känslan av att "Pretty woman" säkert skulle funka bra just i dag. Så känns det en sådan här dag, lite tomt, lite vemodigt men ändå rätt vilsamt.

I går delade jag Jeppe med alla andra. Det var vacker musik, många vänner, tårar och skratt. Jeppe i fokus, men ändå inte, de levande tar alltid mer plats.

Men i kväll, när pojkarna har somnat, är det Jeppe och jag. Maken är på "fisketur" och över huset kommer lugnet att lägga sig. Då ska jag lyssna på musik, titta på kort, läsa alla brev och texter som är Jeppe-relaterade. Ja, kanske inte alla, för det är rätt många. Jag ska prata högt, till Jeppe. om Jeppe och med Jeppe. Nu är det dagen efter, och den dagen är bara min.

4 kommentarer:

  1. Att prata med... högt... ger ett lugn i själen ♥

    SvaraRadera
  2. Ja Sarah, ta ett glas vin med Jeppe i kväll. Jag ska ta en whisky med David. Förmodligen kommer jag att prata lite med dig och Jeppe också! Stor kram och stort tack för att vi fick vara med igår, jag och David.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas det var ok att jag skrev ett inlägg om er häromdagen - annars säg bara till.

    ...tänder ett ljus för er i kväll.

    Varm kram; Fighter

    SvaraRadera
  4. Såklart, Fighter, att det var okej. Jag blir jätteglad för det.
    Kram Sarah

    SvaraRadera