21 juli 2011

Skratta eller gråta?

I förrgår, den 19 juli, efter att jag skrivit mitt förra inlägg, satt jag och kollade lite statistik på bloggen. Mitt mest lästa (eller i alla fall mest klickade) inlägg har över 1400 träffar. Det är hysteriskt! Nåväl, det var inte det som var den stora grejen. Inlägget var skrivet den 19 juli 2010 och heter "Där han är". Alltså för precis ett år sedan skrev jag om svårigheten med att vara på semester. Precis som jag skrev häromdagen, fast med lite andra ord och andra bilder.

Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Inget har hänt på ett helt år. Jag är glad för att Jeppe är lika nära. Gråtfärdig för att jag inte lär mig, för att jag fortfarande gör det jag tror förväntas av mig istället för det jag vill göra. Och då är vi tillbaka till det som så många av mina inlägg handlar om, hand i hand går de, skratten och gråten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar