15 mars 2010

Kall tjej

Alla inlägg kan ju inte bli filosofiska och djuplodande. Variation är ett måste (även om de flesta bloggare inte har en aning om det faktumet och lägger för fjortonde gången ut en bild på sina Uggs). Så det här inlägget blir ett konkret tips.

Jag gillar coola Iris. Jag är inte helt hundra på vad jag vill ha henne till. Men hon är snygg och gör datorlivet lite coolare. Vad är det då för tjej, den här Iris?

Jo, hon är en slags tredimensionell vägg, kan man säga, till din webbläsare och gör så att det blir snyggt - och coolt - att titta på bilder på webbsidor, typ flickr och Facebook. Men hon fungerar även på dina bilder i din hårddisk. Hon ska visst funka på film (som Youtube) också, men det har jag inte testat.

Så här kan det se ut:


Om du har lust att testa, ladda ner den tjusiga damen här:
http://www.cooliris.com/downloads/

2 kommentarer:

  1. Hon är en pärla! Det var väl typ det jag fick ut av den föreläsningen om Fronter... Tur att vi såg någon finess i den dagens upprepningar av saker vi redan kunde. Min har slutat fungera på jobbet dock... Hm... It-snubben envisas att sudda ut viktiga saker där jag har rena pedagogiska vinningar... äh... typ...

    SvaraRadera
  2. Och jag kan ju inte låta bli att undra, hur den där IT-snubben ser ut? Tänk om det är en kvinna! Med en gigantisk sudd i handen. En sådan där luddig sak. Oj, jag behöver visst skriva av mig mina fantasier någonstans. Kanske i nästa inlägg här på bloggen?

    SvaraRadera