23 mars 2010

Motvallskäring

Den här bloggen har som funktion att motverka gnället. Men i dag ska jag motverka mig själv och häva ur mig all skit som måste ut:

* Jävla hundägare som inte plockar upp skiten efter sina hundar.
* Vem i hela fridens namn uppfann infektionerna?
* Hur kan efterlängtade barn inte få leva?
* När ska någon uppfinna choklad som man inte blir fet av?
* Hur ska jag bli av med allt inre skräp när jag inte vet var jag ska kasta det?
* Varför är inte Hugh Jackman min älskare?
* Vem ska jag skälla på när jag är arg för att Jeppe är död?
* När blir jag stor nog att säga nej?
* Hur kommer det sig att vantar för små barn aldrig passar?
* Varför gör gammalt ont fortfarande ont efter tjugo år?
* Hur kommer det sig att vuxna, vackra kvinnor går klädda i bebisklänningar som gör att de ser gravida ut?
* Hur kommer det sig att de närmaste ibland förstår mindre än de längre bort?
* Jävla hundägare som inte plockar upp skiten efter sina hundar.

Så ja, nu känns det bättre. Gör ett försök, du också.

5 kommentarer:

  1. Du skriver så bra, Sarah! Inte bara här utan längre ner i bloggen. Och jag kan inte låta bli att le när jag läser din profiltext: "låt oss inte vara avundsjuka, låt oss dela", för precis så minns jag dig. Du var alltid glad om det gick bra för andra på prov eller nåt annat. "Grattis!" sa du och log. Det var fint.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Det var ju en bra sammanfattning av livet i stort. Du glömde bara en sak. Varför är det ingen som tar upp efter sina katter! Det undrar jag mer än dessa hundar. Varför måste sådant leta sig fram bara för att snön smälter? Jag förstår inte logiken!? Finns den? Nej, det är helt ologiskt att det som försvinner i snö, som man inte saknar, kommer fram i tö. Helt galet ologiskt!

    SvaraRadera
  3. Nej, jag plockar inte upp hundskiten. Jag hoppas att någon ska komma fram och skälla på mig så jag får häva ur mig allt. Då ska jag säga att jag har ta mig fan rätt att låta hundarna skita på trottoarer och att det är synd om mig. Så det så.

    Men ingen kommer fram och skäller på mig. I bästa fall snörper de lite på munnen.

    Ja, vi har alla våra sätt.

    Jag lägger min skit på trottoarerna.

    Kram. Puss också.

    SvaraRadera
  4. Du är ju bara för bra Sarah...låt skiten komma ut bara!!
    Det får gärna komma över mitt köksbord, mellan kaffekopparna, rinna ner på golvet, dammsugas upp ( nån vacker dag när jag dammat av den o satt på den! ) o så lämnar vi den skiten i det lilla mörka dammsugsrummet o tar inte fram det igen.
    Önskar att dygnet hade fler timmar avsatta för samtal o kaffe.
    Visste förresten inte att du börjat blogga igen! Men vad vet jag nuförtiden mer än var vagina sitter och vilka muskler som omger den!!!
    kram fina du!
    helena

    SvaraRadera
  5. Åh, tack snälla ni (utom du Lotta, det är tur att jag tycker om dig trots att dina hundar bajsar äckligt;)). Helena, du får lära mig om vaginors muskler när vi ses. Det finns de som skulle bli glada av det. Kram!

    SvaraRadera