19 juni 2009

Det viktigaste

Jag skriver om en del olika saker och en del olika vänner. Men jag glömmer den allra viktigaste. Det är kanske inget tips i sig, att skriva om sin make, men se det som en påminnelse att tänka på den du eventuellt lever med ur en positiv vinkel. Ta den här checklistan, säkert passar många punkter även på din man/kvinna:

* Han tillbringar fortfarande sina fredagkvällar helst med mig, efter tolv år av fredagar.
* När han är hemma med barnen, hinner han med lika mycket hushållsarbete som jag (nåja, nästan i alla fall).
* Han har givit mig tre ofattbart vackra söner.
* Han är händig.
* Han lagar god mat.
* Han är glad och trevlig, och passar i de flesta sammanhang.
* Han gillar inte sport.
* Han städar badrummet och dammsuger oftare än jag.
* Han är fantastisk i sängen.
* Han är grymt snygg i blåställ.
Så du som tror att vi bygger ut för att vi behöver mer utrymme har helt fel. Det är bara för att jag ska få sukta och längta efter min handy-man. Det är ingen slump att rörmokaren alltid är den sexiga i filmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar