21 juni 2009

Stomatol-smajl

Av någon märklig anledning är det mer upprörande när någon opererar tuttarna än när någon bleker tänderna. Sak samma, eller? Man fixar ju till något som man själv upplever inte duger. Eller så fixar man till något som man vet kommer att få en att må bättre. Och ändå så hånar vi - direkt eller indirekt - de som har sillisar. Ofta är vi direkt elaka, framför allt om sillisarna sitter på någon som är skitsnygg. Avundsjuka? Nej då, vi tycker bara att det är snyggare med våra egna skinnpåsar...


Jag behöver inga silikon-inlägg. Kanske jag någon gång gör mina mindre (och då lyfter jag dem garanterat samtidigt!). Däremot skulle jag gärna bleka tänderna. Men jag är lite rädd för att det ska göra ont. Och för att vara utan kaffe i fem dagar eller mer. Då skulle min make tycka att PMS är som en varm sommarvind med svag doft av kaprifol.

Men jag har hittat ett bra alternativ. Det är en tandkräm som heter Opalescence. Svindyr, 125 kronor plus frakt om du inte hittar någon återförsäljare där du bor. Det finns återförsäljare i Örebro, men jag har inte kollat där vad priset ligger på. Är den då värd priset? JA! Tänderna blir vitare. Tandkrämen är sagolikt god och tänderna känns så rena.


Låter det här som en tandkrämsreklam? Ja, och det är det också. Även om jag ännu inte tagit betalt för den.

2 kommentarer:

  1. Otroligt bra tips, tack för det! Gick genast ut på nätet och beställde en, nu väntar jag otåligt tills jag får prova ;-).

    Många Kramar!
    Helena :o)

    SvaraRadera
  2. När det gäller tänder så har jag klurat en stund. Jag har precis haft min bokklubb på besök. Jag har inte en bild av hur någon av dessa tjejers tänder ser ut. Men de har alla stora leenden, härliga personligheter och smittande skratt. Det räcker för mig och blir över. Har de alla en svindyr tandkräm tro? Kan jag inte tänka mig! Behöver vi en? Det är frågan. Eller är det bara ett subtitut för något annat?

    SvaraRadera