9 juni 2009

Dina innersta drömmar


Kanske vet du inte ens det själv. Vilka dina innersta drömmar är. Vad du egentligen längtar efter där långt inom dig.

Kanske vet du. En bebis. En blodröd dillpion. En liten röd stuga. Erkännande. Sand mellan tårna på Maldiverna. Dina ord tryckta på papper. Ett imperium. Ett hemligt möte med den mörke främlingen. Ett vrålåk.

Kanske ska drömmar var innerst och hemliga. Jag vet inte vad dina är. Jag tror inte att du vet, vad jag åtrår mest i mina ensamma stunder.


Men en sak är jag säker på. Dina drömmar gör dig hel och du måste ge dem näring. Ge dig själv en helig stund varje dag, där du ogenerat och hämningslöst ägnar dig åt det som bara du vet. Var orealistisk, självisk och fåfäng. Och njut.

Och kanske. Kanske får du uppleva att dina drömmar slår igenom. Om du vill. Sedan skaffar du nya innersta drömmar.

Kanske slår drömmen aldrig in. Men den är din, bara din och den gör dig hel. Den berättar vem du är.

Kanske att jag någon gång berättar för dig om min. Kanske.

2 kommentarer:

  1. Jaa du..va ska jag säga...mitt i prick! Vad skulle jag, vi, du vara utan våra drömmar!?! Ibland ger de oss en pirrande lyckokänsla, ibland smärtar de djupt men alltid är de livsviktiga. och nödvändiga. för att orka leva här och nu.

    kram
    helena

    SvaraRadera
  2. Att du orkar se det viktiga i livet och dela med dig till oss andra gör mig imponerad och glad. Jag tror dessutom att dessa drömmar kan genomföra det vi kallar mirakel och bara i all enkelhet vara enormt viktiga för oss alla. Kramar till dig.

    SvaraRadera