27 juni 2009

Snygg! Eller inte...

Det har blivit mycket om utseende nu på slutet. Det är inget samhällsförvärvat fenomen utan helt enkelt så att jag just nu funderar mycket på skönhet. Den vi eftersträvar och den relativa, riktigt vackra.

Ofta tänker jag att någon är snygg för att hon är smal. När jag sedan tittar närmre på denna kvinna utan rumpa, bröst och midja upptäcker jag att hon i bästa fall är söt och sympatisk, i sämsta fall färglös och ointressant. Det kan ju självfallet hända även när det gäller runda tjejer, men då har jag inte automatiskt tänkt att de var söta vid första anblicken. Diskrimineringsombudsmannen någon!?

Så här kommer ett tips för att du ska känna igen vad verklig skönhet är just för dig (och jag lovar att det är okej om det innefattar tunn kroppsbyggnad). Blunda och byt sexualitet (om du inte redan gillar sex med de av samma kön som du själv naturligtvis, då behöver du förmodligen inte göra det här testet). Frammana en bild av de två personer av ditt eget kön som du allra helst skulle ligga med; en kändis och en som du känner i verkliga livet. Ett rent tankeexperiment - du behöver inte berätta för någon!


Hur såg dessa ut för dig? För att det inte ska kännas så skämmigt för dig ska jag avslöja lite för dig hur det är för mig. Kändisen är Gry Forsell. Kurvig, tuff, framgångsrik och otroligt vacker. Den icke-kända ska jag inte avslöja men väl berätta att hon har långt svart hår, rejäla kurvor, mycket smink och ett härligt skratt. Inte helt olik mig själv faktiskt!

Snygg! Ja, kanske det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar