14 augusti 2009

Festmat

Att göra fest och slippa stå i köket hela kvällen är ofta en olösbar ekvation. Den bästa lösningen är ju att som jag omge mig med fantastiska vänner. Men det är ju inte särledes schysst att göra krångligt för att de ändå står där. Tro mig, även på den enklaste tillställning krävs extra händer och var därför försiktig med att utnyttja dem för hårt.


Så ett tips för att underlätta festmåltiden är färdigköpt potatisgratäng. Jag köpte Pekas på ICA, och den är krämig och smakrik. Den behöver 30 minuter på sig i ugnen och blir fin med lite riven ost på toppen. Du får 2 kg för ungeför 60 kronor. Ett extra plus med potatisgratäng är att den räcker till många, för den är mättande och mäktig.

Ett minus skulle ju kunna vara att jag nu ska äta resterna i tre och en halv vecka, och lukta vitlök och vara fisig hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar