2 augusti 2009

My Wellington-boots

Jag var så illa tvungen att ta titeln på engelska. Ordet är bara oemotståndligt.

Företeelsen gummistövlar är väl inte lika upphetsande. Framför allt inte eftersom de kopplas ihop med regn, i värsta fall ihållande sådant. Som jag utan att gnälla alltför mycket måste få säga att vi haft den här sommaren.

Det finns ganska mycket mysigt att göra när det regnar, det återkommer jag säkert till en annan gång. Här kommer dock ett kort och enkelt tips, som många affärer också har greppat. Nämligen roliga gummistövlar. De gör regnet roligare. Så enkelt är det.

Mina Roxy-stövlar (tack syster yster) är vita med stora rosa och orangea cirklar på. Jag hoppar gladeligen i dem för att ta en tur i den våta trädgården. De gläder andra också. Det är ju alltid roligt.

1 kommentar:

  1. Visst är det bra med gummistövlar. Bor man på landet är de dessutom oumbärliga, man vet aldrig vad som finns under fötterna... Ibland tänker jag att jag skulle skaffa mig ett par sådana där snygga istället för de rätt fula gröna Tretorn, men, vem ser mig här? Å andra sidan borde jag för en gång skull strunta i det praktiska?

    SvaraRadera