28 augusti 2009

Oumbärliga ting - del 3

Ju mer jag tänker på det, desto fler prylar är faktiskt oumbärliga. Och ändå är det bara människor som inte är utbytbara. Fascinerande. Oumbärlig är alltså inte synonymt med outbytbar. Ja, så är det såklart. Men är inte människor ombärliga då?


Nåja, efter denna något fåniga reflektion så kommer jag då äntligen till det ting som jag just i dag tycker att mitt hem blir bättre av, nämligen sopen. Dammsugaren är så självklar, och jag har redan skrivit om den förut om jag inte missminner mig. Sopen däremot, blir i all sin enkelhet en mycket kär vän när det dyker upp bebisar i hushållet. Min favorit är en traditionell vit, där sopskaftet hängs på skaftet till skyffeln. Kanske borde jag investera i en rosa eller prickig för att pryda hemmet, det gör jag nog nästa gång.

Ännu heller kommer någon rik människa på att ge mig en sådan där snygg dammsugare som man hänger på väggen. De finns i metallic-färger och om någon rik läser det här (haha, skulle en riking behöva mina tips eller ens tycka att de var underhållande?), så vill jag gärna ha en sådan som ser ut som den är av brons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar