8 augusti 2009

Roligare avbrott

Det förra avbrottet pågår egentligen fortfarande, det kommer att vara länge. Men jag fungerar ändå, och fortsätter framåt sakta. Väntar. Och nu är det dags för ett nytt avbrott men den här gången av betydligt roligare karaktär. Det är ett sådant där avbrott från vardagen som vi alla behöver, men som jag och min familj inte har orkat på flera år.

Förra sommaren hade mellanpojken party. Det hade han bestämt. Det blev grannar och goda vänner och en trevlig tillställning. Men eftersom barnen var i centrum blev det ingen blöt tillställning.


Det hoppas jag på nu. Det kommer inte att regna, så det blir ingen blöt tillställning i den bemärkelsen. Men jag tror att vi kommer att fukta oss på insidan, en del lagom sparsamt, en del alldeles överdrivet. Och kanske några däremellan. Var och en efter lust, förmåga och anpassning.


Så detta tips är egentligen till mig själv. Möt människor igen. Fira när det ska firas. Det är ju roligt.


Och grattis världens sexigaste fyrtioåring - min man.

1 kommentar:

  1. Vilket barn skulle missa ett tillfälle att fira? ibland önskar att jag att jag var mer som ett barn.Skratta när det är roligt o gråta när men är ledsen. Barn går nog också med en tung känsla i sig ibland men jag tror att de har en god förmåga att leva ut sina känslor både sorg o lycka. Ha det nu så roligt i kväll o om det blir väl mycket alkohol så skyll på att du måste ta lite för mig också. Kram

    SvaraRadera