6 augusti 2009

Lång sommar


Det är så lätt att göra höst tidigt i augusti. Jag hörde till och med någon säga det för fyra dagar sedan, att nu är det höst. Semestern är slut för många. Dagis, fritids och passa tider. H&M Rowells med sina vinteroveraller till barnen. Planera för yogakurs, träningstider och regnställ.

Och ute är det inte ens skymning klockan åtta på kvällen. Det är 23 grader varmt och hur fuktigt som helst. Det är sommar, kanske den allra bästa delen av sommaren eftersom det mörknar lite lätt om en timme och då kan jag tända ett ljus som höjer mysfaktorn.

Så här kommer några tips om hur du kan göra sommaren lite längre. Allra bäst är det ju om det är badväder non-stop i tre månader, men det har jag ännu inte kunnat ordna.

1. Åk på semester tidigt. Ett år var jag i Bulgarien i mitten av juni. Det var ingen höjdarresa, men jag kom hem solbränd och ganska mätt på värme. Och då hade sommaren inte ens börjat.

2. Åk på semester sent. I år ska vi till Legoland sista helgen i augusti och det känns definitivt som vi har mycket sommar kvar.

3. Gör som barnen. De badar när det regnar bara för att det är sommar.

4. Sitt ute på kvällarna även när det blivit mörkt. Så mysigt, nästan lite hemligt.

5. Köp både perenner och sommarblommor för halva priset och ofta ännu mindre i juli. På det sättet får du en blommande trädgård i augusti.

6. Var ute på dina raster på jobbet. Eller som i mitt fall, ta rast på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar