22 maj 2009

Energispara!

Så här i dagis- och skolavslutningstider finns det några av oss som irriterar sig på de som aldrig fixar. Det är samma pappor och mammor som fixar fotbollströjor, utflykter och presenter till fröknarna. Det är f-n så irriterande att få kommentaren Vad duktig du är! och man får lust att svara Testa själv - det är inte så svårt!


Men hur det än är, så är det här en hysterisk energitjuv och mitt tips idag handlar om hur du ska hantera dessa. Självklart går detta att applicera på de flesta rånarna av glädje (gäller även "vänner" och kollegor). Istället för att låta energin gå åt till att bli sur på alla andra, ta energin och samla glatt ihop tjugorna till fröknarnas present. Köp en fantastiskt genomtänkt present så att utropen blir många och avundsjuka. Sola dig lite i aktivitetens centrum. Njut av att känna tillfredsställelse när fröknarna blir glada och över hur duktig du ser ut i andras ögon.

Energiåtgången blir ungefär densamma men ditt ego växer. Enkel ekvation, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Bra idé, det ska jag tänka på nästa gång när jag också blir irriterad ;-). Och plus på egot behöver vi alla!

    Kram
    Helena :o)

    SvaraRadera
  2. Hmmm...efter att "lyckats" i 12 år hållt mig undan och först i dagarna har blivit ensam ansvarig inhandlare till klass 4Bs fröknar så vet jag inte vad jag ska kommentera om detta....Bra eller anus?? Känner mig dock just nu väldigt skötsam....eller, jag kanske ska vänta med det tills att presenten har överlämnats?!?

    PUSS Lotta Augustsson

    SvaraRadera