4 maj 2009

Kaffe är viktigast på picknicken!


Nu är det den tiden på året då vi alla fikar ute mest hela tiden. Festisar, Brago, Ballerina, äppelbitar i all ära, men utan kaffet kan det kvitta. Eller som man säger om fikakulturen i Ludvika: "Kaffe och fika är lika i Ludvika."

En mycket god vän till mig gör så här när hon bjuder på lekparksfika. Eftersom hon och hennes man liksom jag och min, alla dricker kaffe med mjölk, värmer hon mjölken och häller i samma termos som kaffet. Klart! Ingen halvljummen mjölk i plastflaska som droppar och spiller. Allt-i-ett-principen fungerar strålande här.

Det är så smart att jag önskar att jag kommit på det.

1 kommentar:

  1. Hm... Hela inlägget är lite... hur ska jag säga... haltande. Det är bra i allt utom just det där med kaffet. Allt det andra håller jag helt med om. Det är mycket fikande och smaskande på rödvitrandig filt, men kaffe? Nej, du min vän. Vem behöver kaffe?

    SvaraRadera