12 maj 2009

Ut ur garderoben

Ja, så är det. Några av er har redan listat ut det. Många har anat. Kanske, men inte troligt, så kommer det som en total överraskning för någon av er. Det är dags att kliva ut ur garderoben nu. En gång för alla. Jag måste stå för den jag är.

Ja, jag är.. gay. Nej, nej, inte gay, utan vad hette det nu då? Sla...? Schlu...? Eurovis...? Glitter? Glamour? Christer Björkman? Charlotte Perelli? Tingeling? Å, just ja, schlagernörd hette det ju. SCHLAGER!

Och i vad finns tipsandet i detta? Opera, rock, soul och allt annat vackert är bra på många sätt, men inget kan som detta få dig att le. Mera schlager åt folket!

2 kommentarer:

  1. Benny Eriksson13 maj 2009 kl. 17:41

    Det händer att Malin och jag tittar på schlagercirkusen, jag vet egentligen inte varför då jag nästan alltid säger efteråt att det var väl inte några höjdare med, men det har väl med risken att missa något som hör till allmänbildningen som gör att jag tittar!

    SvaraRadera
  2. Heja Norge! Det var inte en dålig seger! Jag satt i goda vänners (40-talisers) hem och försökte att njuta av spektaklet. Det var inte lätt med en karl liggande som en valross i soffan och snarka högre än ljudet på TV:n. Suck! Sen vaknade han och påstod att han minsann inte sovit, HA! Men trots detta fick jag njuta av Armenien, Estland och Ukraina. Men vad hände med denna stackars Svetlana? Hm...

    SvaraRadera