8 maj 2009

Hett tips

Jag är fortfarande tokkär i min man. På riktigt. Och det är ömsesidigt.

Men ändå, vardagen rullar på, kriser kommer och går. Det är inte så himla lätt att få till det. Lite hjälp på traven kan vi alla behöva. Det här tipset har jag inte testat med min man ännu - men jag är helt säker på att det funkar. Jag har sett filmen själv många gånger...

Kärlek het som chili är en mexikansk film från 1992. Tita får inte gifta sig med sin älskade för hon ska ta hand om sin mamma. All Titas kärlek och längtan hamnar istället i maten hon lagar. Den maten äts också av den älskade, eftersom han istället gifte sig med Titas syster för att i alla fall få vara nära Tita. Så sensuellt och vackert. Sliskigt kanske, men gärna det!

En liten bonus är den tredje, naturligtvis rödhåriga systern, som rövas bort av en gerillahjälte och lever lyckligt med denne. Duschscenen får till och med mig att bli generad. Det händer inte så ofta (men jag skruvar fortfarande på mig när jag tänker på Halle Barry och Billy Bob Thornton i soffan och på golvet i Monster´s ball).

Se filmen. Tillsammans eller var för sig. Någon slags effekt lär det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar