14 maj 2009

PMS

Några av oss - du vet vem jag menar - lider. Och då menar jag lider. Av PMS. Om du inte vet vad det betyder är du lyckligt lottad, för då har du sannolikt inte blivit drabbad av det. PMS står för Period of Maniac Sarah, eller mer vetenskapligt, premenstruella besvär.

Jag mötte för ett par veckor sedan en av mina nyaste vänner på cykel. Hon var lätt andfådd, lite rödblommig men strålande vacker. Det är hon alltid. Det trodde hon nog inte just då. Hon hade just varit och trampat ur sig lite PMS.

Och där kommer tipset. Till er kvinnor som lider av detta:
* trampa ur dig det, eller varför inte kuta av dig det.
* ät choklad, inget mörkt tjafs utan redigt fettig Marabou.
* håll dig hemifrån, det mår alla bäst av.



Till dig som delar hem eller delar av livet med en PMS-mö:
* le mjukt hela tiden, men inte för mycket för då tror hon att du hånflinar.
* säg att hon är vacker fem gånger om dagen dessa fem dagar i månaden.
* uppmuntra henne att gå hemifrån. Då kan hon göra livet surt för någon annan istället.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha!! Detta är ju bara för bra! Du förstår mig ända in i själen...vad det beträffar PMS alltså!
    Idag har jag köpt en snickers som jag ska trycka i mig nu, vet inte om det är PMS på gång eller körkortsångest men choklad funkar ju oavsett!
    kram på dig kloka kvinna!

    SvaraRadera
  2. Det är som huvudet på spiken! Heja chokladens intåg på apotekets hyllor. De ska stå under kvinnliga behov, eller liknande och vara gratis! Nu kan jag äta min inköpta choklad utan problem! Men vänta... NU har jag ju inte PMS, hur blir det då?

    SvaraRadera