26 maj 2009

Tips om att tipsa

Sedan jag började med den här bloggen, som faktiskt bara är en kul grej och ett sätt att få skriva lite, har det hänt en del saker. Jag vet att jag kan låta både pretentiös och präktig. Det är jag säkert också. Du som känner mig väl, vet att jag har en del sidor som inte är sådana också. Men i och med mitt bloggande har följande saker hänt, helt utan ansträngning (att skriva är ingen ansträngning):
Jag skriver saker som andra läser. Jag blir läst!
Jag får positiva kommentarer, både i bloggen och IRL. De som tycker något annat, säger inget.
Jag sprider en del glädje.


Men det viktigaste är:
Jag har börjat uppmärksamma bra saker i min vardag. Jag söker ständigt efter uppslag till bloggen, vilket gör att jag fokuserar på det som är fungerande och bra i mitt liv, istället för allt det där andra som jag inte tänker nämna. Inte i dag i alla fall.

Så dagens tips, och tillika önskan, är att du som läser det här också ska börja leta. När du hittar något:
- skriv in det i en kommentar här på min blogg
- tipsa mig om tipset så kan jag skriva om det
- eller sprid det på det sätt du själv vill

Så bokklubbisar; tipsa om London eller poolbygge vetja. Villaägare har en obegränsad mängd uppslag. För att inte tala om barnfamiljerna. Och kollegorna. Och yrkesarbetande överhuvudtaget. Jag är bra, men tillsammans blir vi ännu bättre.

2 kommentarer:

  1. Hej Sarah!
    Det är så kul att läsa din blogg, jag blir glad i hela kroppen. och nu finns du med på min iGoogle också. Det är ju så fantastikst så varannan dag jag startar upp min webbläsre kommar jag att bli lite extra glad för då finns ett nytt inlägg där att läsa från dig.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Det är ju så man undrar hur du hittar alla dessa uppslag. Jag satt nu och försökte komma på något givande att "smarties:a" om, men jag kommer inte på något. Måste nog ta på mig stövlarna och hoppa lite i en vattenpöl. Då kommer det nog till mig något. Eller varför inte äta lite After Eight. Mm...

    SvaraRadera